logo

Blog

NARZĘDZIA GOOGLE

Kategorie

others

Będąc monopolistą na rynku, Google jawi się jako prawdziwy wirtualny warsztat z mnóstwem zaawansowanych narzędzi. Wiele z nich może być z powodzeniem wykorzystywanych w marketingu internetowym, ale wciąż jest wiele osób, które nie wiedzą o nich nic. Nasz zwięzły przewodnik pomoże ci zacząć z nimi pracę i nie pogubić się.

Jak wiele innych narzędzi stworzonych na potrzeby korporacji internetowych, mnóstwo produktów Google jest ze sobą zsynchronizowanych. Jednym z przykładów jest — Google Analytics i Google Adwords, przy czym pełna ich integracja zależy od woli użytkownika. Oba te narzędzia wymagają zupełnie innych umiejętności, które na szczęście w miarę praktyki udaje się udoskonalić i powiązać ze sobą. Podczas gdy w przypadku Google AdWords przydadzą się kreatywne umiejętności językowe i perswazyjne, Analytics, jak sama nazwa wskazuje, wymaga chłodnego zmysłu analitycznego.

Planowanie działań promocyjnych przy wykorzystaniu narzędzi Google.

Najbardziej przydatne narzędzie w zakresie planowania i oceny efektów kampanii marketingowych to Google Analytics. Dzięki niemu możesz bardzo łatwo sprawdzić kto dokładnie odwiedza twoją firmową stronę, sklep internetowy lub bloga, a także szybko zebrać cenne informacje o najskuteczniejszych źródłach pozyskiwania użytkowników i ich interakcjach z określonymi elementami na stronie. Wszystkie te dane mogą okazać się niezbędne w weryfikacji prowadzonych działań reklamowych na późniejszym etapie. Google Analytics wyróżnia najbardziej zaangażowanych użytkowników. Taka wiedza jest bezcenna w formułowaniu przekazu — wiedząc CO i DO KOGO chcesz powiedzieć, szybciej podejmiesz właściwą decyzję JAK to powiedzieć.

Ważną informacją, którą zapewnia Google Analytics jest pomiar szybkości wczytywania strony internetowej. Jeżeli twoja strona ładuje się bardzo wolno, zapewne tracisz przez to wielu jej użytkowników, a w konsekwencji potencjalnych klientów.

Istnieją dwa narzędzia ściśle związane z Google Analytics to Google AdWords i Google AdSense. Są one do siebie podobne, jest jednak między nimi istotna różnica. AdWords to usługa dla reklamodawców, czyli firm, które chcą umieszczać reklamy swoich produktów lub usług w Google. Reklamy te mogą być wyświetlane na stronach Google oraz na stronach partnerów Google, w specjalnie wyznaczonych miejscach na zamieszczanie bannerów. Warto wspomnieć w tym miejscu, że Google Analytics w połączeniu z AdWords pozwala na jeszcze więcej. Dzięki temu narzędziu uzyskujemy wgląd w to jak skuteczne są prowadzone przez nas działania. Tym samym mamy możliwość szybkiej reakcji i wprowadzenie zmian w trwającej kampanii.

Nie wybieraj opcji dopasowania przybliżonego w Google AdWords to jeden z najczęściej powielanych błędów w tym systemie. W dopasowaniu przybliżonym chodzi o wyświetlanie naszych reklam przy wyszukiwaniu za pomocą słów kluczowych, zbliżonych do tych podanych przez nas. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Google AdWords nigdy nie wybieraj tej opcji, oznacza ona bowiem w większości przypadków poważne nadszarpnięcie budżetu bez wymiernych korzyści. Może bowiem się zdarzyć, że twoją stronę odwiedzą zupełnie przypadkowi ludzie, których nie interesują twoje produkty. Sugerujemy raczej używanie dopasowania ścisłego i modyfikatora dopasowania przybliżonego. W obu przypadkach możesz spodziewać się znacznie lepszego wyniku jakości (quality score). Monitoruj gdzie pojawiają się twoje reklamy

Czujność jest wskazana nie tylko dlatego, że reklamy mogą pojawiać się na stronach zupełnie niezwiązanych z twoją branżą. Narzędzia Google niestety nie są dostatecznie czułe na kontekst, dlatego też znane są przypadki reklam wyświetlających się w miejscach, które wręcz odstraszały odbiorców.

Wyobraźmy sobie chociażby reklamę sieci fastfoodów na stronach kampanii promujących zdrowy tryb życia bądź reklamy wycieczek do egzotycznego kraju przy doniesieniach o katastrofach, które miały tam miejsce. Takie sytuacje z oczywistych względów nie służą zresztą żadnej ze stron, dlatego też wskazana jest czujność i ograniczone zaufanie co do coraz lepszych, choć w dalszym ciągu na pewno nie doskonałych algorytmów Google. W tym miejscu rzecz jasna bardzo przydatne jest Google Analytics.

Testuj z głową i z umiarem używając nowych słów kluczowych w ramach sprawdzania ich skuteczności, nigdy nie poświęcaj na nie wiele środków. Nie testuj też zbyt dużej ilości słów kluczowych naraz. Jeśli przeprowadzasz testy porównawcze, odsiewaj te rozwiązania, które nie przynoszą rezultatów, ponieważ po to właśnie takie

testy się przeprowadza. Przy interpretacji wyników nie skupiaj się też na samym wskaźniku kliknięć. Owszem, to ważny wynik, ale daje tylko częściowy obraz i może być mylący. Przy testowaniu używaj faktycznie kilku różnych reklam, a nie kilku wersji tej samej reklamy, różniących się tylko kilkoma detalami. Różnice powinny być zasadnicze, tylko wtedy lepiej zrozumiesz co faktycznie działa, a co nie. Następnym krokiem, który pozwoli tobie dobrze zarządzać środkami, będzie analiza konwersji. O tym jednak w jednym z kolejnych wpisów.

AdSense jest w rzeczywistości drugą stroną AdWords. Jest to usługa właścicieli stron czy blogów, którzy chcą uzyskać przychody z reklam wyświetlanych na ich witrynach. Każda pełnoletnia osoba, będąca właścicielem strony może ubiegać się o uczestnictwo w tym programie, a jeśli ta strona jest wystarczająco bogata w treść, może liczyć na zatwierdzenie. Resztę pracy wykonują roboty Google, dopasowując reklamy do treści prezentowanych w serwisie. Wskazówki dotyczące optymalizacji informacji biznesowych w Internecie.

Istnieje kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić swój marketing online w usługach Google. Jeden unikatowy opis to jeden komunikat. Wiele różnych opisów to żaden komunikat. Do opisu świadczonych usług zamieszczanego w kodzie strony lub w treściach publikowanych w serwisie należy używać tego samego spójnego, krótkiego i prostego opisu firmy. To pomoże w optymalizacji strony pod kątem indeksowania jej przez wyszukiwarki, a także sprawi, że marketing w Internecie stanie się dużo spójniejszy. Przy okazji, ta sama zasada odnosi się do grafiki na stronie i w pozostałych miejscach w Internecie. W miarę możliwości należy używać jednego zestawu logotypów we wszystkich serwisach.

Oznacz miejsce prowadzenia działalności na Google Maps, pamiętaj, aby jednocześnie utworzyć stronę w Google Plus. Działa on na podobnych zasadach jak profile na Facebooku i pozwala na łatwy i szybki kontakt z użytkownikami Google Plus. Dodatkowo zarówno Google Maps, jak i Google Plus są prostymi,a jednocześnie niezwykle skutecznymi technikami poprawiającymi skuteczność dostępność witryny (SEO, czyli Search Engine Optimization).

Bądź widoczny w social media Dodaj na Google+, Facebooka, Twittera kilka zdjęć twojej firmy, marki lub produktów, czy też swojego środowiska pracy kiedy dzieje się w nim coś ciekawego. Należy również chętnie brać udział w rozmowach i dzielić się wiedzą ekspercką. Pamiętaj, aby zachować spójność na wszystkich profilach w Internecie, uwzględniając nawet takie szczegóły jak np. format adresu, tj. użycie pełnych słów ("Ulica", "Aleja", etc.), bądź ich skrótów ("Ul.", "Al.").

Zdobądź recenzje oczywiście, im więcej opinii, tym lepiej, ponieważ poprawiają one wiarygodność firmy lub marki, ale wraz opiniami twoja strona stanie się widoczna w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli chcesz zacząć używać któregoś z narzędzi Google i nie wiesz jak to zrobić pisz, z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania.

Podziel się na:

Poprzedni artykułNastępny artykuł

OSTATNIE POSTY

Cześć
!

Naprawdę na tym etapie nie musisz się zastanawiać.

Zadzwoń lub przyjedź.

Agencja Interaktywna Makadu.pl


pl. Bernardyński 1/10

61-844 Poznań

Godziny otwarcia:

Pon-Pt: 10:00 - 18:00